30 Aug Miodrag Jelić intervju
1. Za uvodni deo, recite nam nešto o samoj kompaniji. Kada je nastala, ko je osnivač, koliko zaposlenih je imala na početku, a koliko sada, na kojim je sve tržištima prisutna, koliki godišnji promet ostvaruje itd?
Lesaffre je francuska kompanija osnovana 1853. i jedna je od vodećih svetskih kompanija u proizvodnji i prometu svežeg pekarskog kvasca. Kompanija broji više od devet hiljada zaposlenih, prisutna je na pet kontinenata sa više od 45 fabrika i 60 komercijalnih filijala, osam proizvodnih jedinica i velikim brojem distributivnih predstavništava kako bi u svakom trenutku odgovorila na potrebe svojih poslovnih partnera. Brendovi Lesaffre kompanije su lideri na tržištu kad su u pitanju kvalitet, performanse i doslednost, a distribuiraju se u čak 180 zemalja. Istraživanje i razvoj su pokretačka snaga i u osnovi su uspeha cele Lesaffre grupe, a više od 120 istraživača aktivno rade u partnerstvu sa 60 univerziteta i istraživačkih centara, jer je upravo to što Lesaffre čini liderom u pekarskoj industriji. Samo u segmentu pekarstva, kompanija ostvaruje više od 1,5 milijardi evra godišnjeg prometa.
2. Šta sve čini proizvodni portfolio kompanije Lesaffre na globalnom novou i sa kojim ste proizvodima prisutni u Srbiji?
Kao jedna od vodećih svetskih kompanija u proizvodnji kvasca sa tradicijom dugom više od jednog i po veka, Lesaffre, kao pouzdan i siguran partner, svojim kupcima pruža jedinstvene i kvalitetne proizvode i usluge. Na tržištu Srbije, kompanija Lesaffre prisutna je sa bar jednim proizvodom dve decenije i od tada nudi bogat asortiman pekarskih proizovda. Neke od najpoznatijih robnih marki u našoj zemlji su Vrenje, Alfa, Fermin, Magimix, Inventis, Budafok.
3. Da li je u planu širenje portfolija na srpskom tržištu, gde će biti usmerena nova ulaganja? Kako određujete šta ćete novo ponuditi na tržištu?
Pored posvećenosti proizvodnji pekarskog kvasca, poslovni planovi naše kompanije usmereni su i na razvoj i proizvodnju poboljšivača i koncentrovanih smeša za potrebe pekarske industrije. Kada su u pitanju inovacije u pekarstvu, pažljivo osluškujemo tržište i reagujemo u skladu sa potrebama. Moram da istaknem da pored proizvoda koje možemo da ponudimo, dosta ulažemo i u takozvani hladni lanac koji je jako važan kada je naš asortiman proizvioda u pitanju, kao i u edukaciju pekarskih profesionalaca. Tokom 2016. godine smo planirali da u prodajni asortiman uvedemo i tečni kvasac kako za velike industrijeske pekare, tako i za male pekare upravo kao odgovor na potrebe tržišta.
4. Na koje sve načine kompanija Lesaffre sarađuje sa pekarskim profesionalcima u Srbiji, kroz koje sve kanale i aktivnosti?
Od kada smo prisutni na tržištu Srbije, jedan od prioriteta nam je konstantno unapređenje pekarske industrije. Ponosni smo što je naš Pekarski centar „zaživeo“ i što pekarski profesionalci kroz razne edukacije i radionice imaju mogućnost da unaprede svoje znanje. U Pekarskom centru organizujemo različite događaje sa domaćim i inostranim stručnjacima jer smo svesni koliko su razmena iskustva i prenošenje trendova značajni za razvoj domaćeg pekarstva. Pored toga, organizujemo takmičenja jer je to jedan od načina da pekari sami spoznaju koliko znanja i veština poseduju u odnosu na svoje kolege profesionalce. Prošle godine to je bio izbor za naš nacionalni tim koji nas je predstavljao na Louis Lesaffre Coupe, Evropskom pekarskom prvenstvu. Ovih dana u toku je predselekcija i izbor finalista Pekarijade – nacionalnog takmičenja za najboljeg pekara profesionalca i najboljeg mladog pekara, a čije pobednike ćemo znati krajem aprila.
5. Već nekoliko godina u okviru kompanije posluje edukativni pekarski centar. Kakve sve aktivnosti su do sada u njemu realizovane i koliko ste zadovoljni postignutim rezultatima? Šta planirate za naredni period?
Lesaffre je 2014. otvorio prvi Pekarski centar u Srbiji koji je namenjen edukaciji domaćih pekara, saradnika i partnera, ali i testiranju i kreiranju novih proizvoda. Do sada su u njemu održane različite radionice, predavanja, ali i medijski i promotivni događaji. Zahvaljujući saradnji sa tehnolozima i ekspertima Lesaffre Grupe, pekarima su u svakom trenutku na raspolaganju inovativna rešenja. Više od godinu dana razmenjujemo ideje iz pekarske industrije, usavršavamo i razvijamo nove načine izrade pojedinih proizvoda. Upravo je to je i zadatak Pekarskog centra – da omogućimo profesionalnim pekarima i našim poslovnim partnerima da kroz obuke prate sve inovacije u ovoj oblasti što im pomaže da unaprede svoje poslovanje.
6. Ove godine po prvi put organizujete Pekarijadu, možete li nam reći nešto više o tome (u kojim kategorijama, sa kojim ciljem, gde će biti distribuirani pobednički proizvodi…)?
„Pekarijada“ predstavlja nacionalno takmičenje za najboljeg profesionalnog i mladog pekara koje organizujemo uz podršku Unije pekara Srbije. Prijavljeni kandidati takmičiće se u četiri kategorije – u pripremanju tradicionalnog obogaćenog hleba, bureka, somuna i buhtle sa džemom. Hleb po recepturi „naj hleba“ „Pekarijade“ naći će se u ponudi pekare u Maxi supermarketima širom Srbije. Najbolji mladi pekari takmičiće se u pripremanju pletenice, a pobednik će biti nagrađen zaposlenjem u jednoj od vodećih pekara u Srbiji. Sve kandidate ocenjivaće stručni žiri koga čine predstavnik Unije pekara, članovi našeg tima koji je prošle godine učestvovao na Louis Lesaffre Coupe – Evropskom pekarskom prvenstvu, predstavnici Maxi supermarketa i predstavnik Mlinpek zavoda. Finale „Pekarijade“ biće održano od 18. do 22. aprila kada ćemo i zvanično proglasiti najbolje.
7. Koje momente biste izdvojili kao najvažnije za kompaniju od početka poslovanja u Srbiji?
Svakako da je jedan od najvažnijih trenutaka otvaranje Lesaffre Pekarskog centra posebno imajući u vidu da je on jedan od 30 sedišta stručnosti, tehnologije i inovativnosti koje Lesaffre Grupa ima širom sveta. Ovaj projekat realizovan je zahvaljući celom timu, kako u Srbiji, tako i kolegama koji rade u Lesaffre grupi koji su nam pružili podršku. Sa druge strane, prošle godine smo po prvi put učestvovali na Louis Lesaffre Coupe, Evropskom pekarskom prvenstvu što je veliki uspeh za našu zemlju kada je pekarstvo u pitanju. Činjenica da nas poslovni partneri i profesionalni pekari prepoznaju kao pouzdanog i sigurnog partera rezultat je dugog rada i posvećenosti svakog člana našeg tima. Zadovoljstvo je sa takvim timom deliti uspehe.
8. Šta se, poslednjih godina, dešavalo na srpskom tržištu pekarskih proizvoda u smislu inovacija, sirovina, ekonomskih i tehničkih uslova, poboljšanja kvaliteta i slično?
Ako se pogleda stanje u domaćoj industriji pekarstva poslednjih godina, primetno je da postoji otvorenost za prihvatanje inovacija i trendova koji nam stižu sa drugih tržišta. Primera radi, segment hleba i peciva je u 2015. beležio blagi rast. Istovremeno, u Srbiji je prisutno ukrupnjavanje u industrijskom segmentu koje podrazumeva da veće industrijske pekare postaju vlasnici manjih. Svedoci smo i da se poslednjih godina na tržištu pojavljuju maloprodajni lanci pekara sa specifičnim prepoznatljivim asortimanom. Sa tako raznolikom ponudom, jasno je da će postojati i veća konkurencija u pogledu prodajnih cena. Ono što je dobro, jeste da da srpsko tržište pekarstva ima potencijala da se razvija. Svojim znanjem i spremnošću na prihvatanje novih trendova to potvrđuju i naši profesionalni pekari. Prepoznajući mogućnosti razvoja tržišta, u kompaniji Lesaffre posvećeni smo i razvijanju posebnih proizvoda namenjenih velikim trgovinskim lancima i pružanju podrške u svakom smislu.
9. Koje trendove u ovom momentu slede pekarski profesionalci na globalnom nivou i gde se nalazi Srbija kada je reč o praćenju trendova u ovoj industriji?
Pekarska industrija širom sveta već uveliko koristi kisela testa, tečni kvasac, organske kvasce i slično Kao lideri u svetu proizvodnje kvasca i inovacijama, svakako smo u mogućnosti da ponudimo celokupni asortiman naše kompanije i na tržištu Srbije. U svetu pekarstva trenutno je vrlo aktuelno raditi bezglutenske proizvode koje Lesaffre takođe ima u ponudi. Ipak, ne treba zaboraviti da su sve te vrste specijalnih proizvoda dosta skuplje za naše tržište. Pažljivo pratimo razvoj tržišta i vodićemo računa i o tome u kom trenutku će ono biti u mogućnosti da prihvati i proizvode višeg kvaliteta, ali i cenovno više pozicioniranih. Ono što je sigurno jeste da naši pekari po znanju i iskustvu ne zaostaju za svojim kolegama u Evropi. Siguran sam da uz edukovan kadar i iskusne profesionalce koji žele da se usavršavaju i primenjuju svetske trendove na domaćem tržištu, možemo biti jedna od vodećih pekarskih industrija u regionu.
10. Da li su srpski konzumenti specifični kada je reč o pekarskim proizvodima?
Srpski konzumenti uglavnom su više okrenuti tradicionalnim pekarskim proizvodima. Ne treba zaboraviti da je srpsko tržište treće u Evropi po konzumaciji hleba i peciva po glavi stanovnika (iza Poljske i Rumunije). Domaće kiflice sa sirom najčešće su pripreman proizvod u našim domovima. Takođe, i burek je jedan od popularnih i omiljenih pekarskih proizvoda kod nas – upravo je i najveći odziv kandidata na „Pekarijadi“ za kategoriju bureka. Ipak, u poslednje vreme, bar prema rečima naših pekarskih profesionalaca, pozitivne su reakcije potrošača na nove proizvode u pekarama koji vrlo često pokazuju otvorenost da isprobaju novitete.
11. Već drugu godinu zaredom poklonili ste svojim najboljim distributerima dostavna vozila. U kojoj meri takve aktivnosti jačaju lojalnost i podstiču prodaju?
Dobra saradnja sa poslovnim partnerima je ključ za postizanje obostranog uspeha i zato se trudimo da u svakoj prilici doprinesemo njenom razvoju. U skladu sa tim, početkom godine drugi put zaredom smo našim najboljim saradnicima uručili dostavna vozila. Osluškujući njihove potrebe, ali i pažljivom zajedničkom analizom njihovog poslovanja u prethodnoj godini, utvrdili smo da je potrebna obnova voznog parka. Uručenjem ključeva dostavnih vozila ne samo da vodimo računa o partnerima i njihovim potrebama, već držimo visok kvalitet naših proizvoda u samoj distribuciji. Ovim smo svakako hteli da održimo i visok kvalitet naših proizvoda, ali i da deo zarade koji ostvarujemo poslujući na ovom tržištu vratimo putem ovakvog ulaganja. Nadamo se da će ovo omogućiti i kvalitetniju i bržu dostavu, a time i bolje poslovne rezultate kako naših poslovnih partnera, tako i nas.
12. Jedna od najvećih inovacija na globalnom nivou je upotreba tečnog pekarskog kvasca, koje su njegove prednosti u odnosu na klasični?
Kastalia tečni kvasac jedna je od inovacija kompanije Lesaffre, a ono po čemu se on izdvaja jeste da olakšava pripremu zamesa, te tako proizvodni proces čini jednostavnijim, sigurnijim, praktičnijim i efikasnijim. Njegove najznačajnije prednosti su tačnost doziranja, brže i lakše korišćenje, kao i to da se njime obezbeđuje nepromenjljivost svojstava kvasca. Tečni kvasac razvili smo u nameri da odgovorimo na potrebe unapređenja proizvodnog procesa i ponudimo najbolje rešenje kada je u pitanju ušteda vremena, kvalitet, efikasnost, higijena i lakoća čišćenja, koji su pekarima tokom procesa pravljenja hleba i peciva veoma bitni. Njegovim korišćenjem takođe vodimo računa i o prirodnoj sredini time što je smanjena upotreba ambalaže.
13. U prošlom intervjuu za Progressive magazin najavili ste uvođenje ovog proizvoda u budućnosti i na tržište Srbije – dokle se stiglo sa realizacijom ove ideje?
Kao što je slučaj sa drugim inovativnim proizvodima, masovna primena zavisi od trenutnog stanja na tržištu. Šira upotreba tečnog kvasca biće moguća onda kada ova vrsta kvasca bude cenovno prihvatljivija i dostupna u odnosu na tradicionalni sveži kvasac. Ono što je izvesno jeste da je primetna veća zainteresovanost za tečnim kvascem. Uz naše nastojanje da učinimo njegovu primenu ekonomski prihvatljivom, u pogledu kvaliteta i dostupnosti, planiramo da do kraja 2016. godine tečni kvasac zauzme ravnopravno mesto u našem asortimanu.
14. Nedavno ste, u susret jubileju, redizajnirali ambalažu Alfa kvasca. Koliko kompaniju ‘koštaju’ inovacije proizvoda od ukusa do dizajna i pakovanja, pogotovo u uslovima krize, da li se isplate?
Tačno je da svaki marketing, promocija ili lansiranje noviteta zahteva neka ulaganja. Ono što je mnogo važnije, jeste dobra projekcija onoga što želimo da postignemo tim ulaganjem. Redizajn našeg najpopularnijeg proizvoda uradili smo u skladu sa novim trendovima, ali smo u isto vreme zadržali poznato ime proizvoda i prepoznatljivu plavu boju. Lansiranje smo održali u nesvakidašnjem ambijentu – u bioskopu, u nameri da poslovne partnere, medije i potrošače podstaknemo da više vremena provode sa porodicom i prijateljima uz gledanje omiljenog filma i uživanje u ukusu toplih kiflica. Reakcije potrošača i naših fanova na Fejsbuk stranici „Mesimo zajedno“ su sjajne – redizajniran Alfa kvasac postao je nezaobilazan detalj na fotografijama raznih pekarskih specijaliteta.
15. Da li ste u proteklih nekoliko godina uspeli da realizujete zacrtane planove na srpskom tržištu i sa kakvim ste se izazovima suočavali?
Zadovoljan sam ostvarenim rezultatima kojima je doprineo svaki član našeg tima u Srbiji. Prošlu godinu zavrsili smo uspešno, ovu započeli vrlo aktivno – našim poslovnim partnerima i distributerima smo po drugi put poklonili dostavna vozila sa namerom da u ovoj godini beleže još bolje rezultate. Osvežili smo dizajn našeg dobro poznatog Alfa kvasca, a pokrenuli smo i „Pekarijadu“. Možda i največi izazov danas jeste kako održati dobru poziciju i unaprediti poslovanje u trenutnim ekonomskim uslovima. Drago mi je da Lesaffre tim u Srbiji čine kreativni i posvećeni pojedinci, spremni da svaki izazov preokrenu u dobar poslovni rezultat.
16. Šta očekujete od 2016. i 2017, na čemu ćete najviše raditi?
U 2016. nas očekuje nekoliko velikih projekata na kojima ćemo vredno raditi, a jedan od njih je i „Pekarijada“. Naša namera je da u ovoj, ali i godinama koje slede ostanemo prepoznatljivi kao lider na tržištu i kompanija koja doprinosi razvoju domaće pekarske industrije. Želja nam je da ostanemo pouzdan i siguran partner i da našim saradnicima pokažemo da jedino zajedničkom saradnjom možemo biti bolji. Istovremeno, nastavljamo sa ulaganjima u znanja i iskustvo pekarskih profesionalaca, radićemo i na razvoju novih proizvoda. Bićemo hrabri sa uvođenjem novih proizvoda na koje ovo tržište nije naviklo u nadi da ćemo dati priliku srpskom potrošaču da se oseća delom sveta uživajući u specijalnim vrstama hleba i ostalim pekarskim proizvodima.
Poslovna biografija Miodraga Jelića, generalnog direktora kompanije Lesaffre
Dvadesetogodišnje poslovno iskustvo Miodrag Jelić proveo u brzo rastućim industrijama, radeći u velikim kompanijama kao što su Nestle, Pepsi, L’Oreal. Karijeru je započeo je u sektoru prodaje i komunikacija u kompaniji Blummex Export Import. Svoje znanje u oblasti prodaje i marketinga usavršavao je radeći kao menadžer razvoja u kompaniji Pepsi, a potom i kao menadžer u kompaniji Nestle, zadužen za OOH kanal. Skoro četiri godine proveo je u kompaniji Strauss Adriatic, na pozicijama u sektorima marketinga i prodaje. Pre dolaska u Lesaffre, Miodrag je radio kao Key Account Manager u kompaniji L’Oreal, gde je bio zadužen za saradnju sa najvećim prehrambenim lancima vodeći računa o obostrano postavljenim godišnjim ciljevima. U kompaniju Lesaffre dolazi 2012. godine, na poziciju komercijalnog direktora. Zahvaljujući znanju, iskustvu, posvećenošću, profesionalizmu i ličnim kvalitetima, 2013. imenovan je za izvršnog, a od januara ove godine i za generalnog direktora Lesaffre Srbija.
Sorry, the comment form is closed at this time.